کاشت ایمپلنت دندان دیجیتال با برنامه نرم افزاری هوشمند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 30
:: بازدید ماه : 92
:: بازدید سال : 904
:: بازدید کلی : 3977

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

کاشت ایمپلنت دندان دیجیتال با برنامه نرم افزاری هوشمند
چهار شنبه 26 تير 1398 ساعت 12:58 | بازدید : 71 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

انقلاب ایمپلنت دندان دیجیتال

این تغییر در نگرش بیمار نسبت به فن آوری حرفه ای دندانپزشکی، پیچ و مهره دندانپزشکی ایمپلنت انقلاب بزرگی در سطح جهان به پا داشته است، در واقع از طریق تغییر جریان کار آزمایشگاه های دندانپزشکی افراد، برای تولید پرونده های STL آزمایشگاهی که در تولید تاج و پل هستند، اسکن می شوند.

ابزار ایمپلنت دندان دیجیتال

داشتن ابزار ایمپلنت دندان دیجیتال، به میزان قابل توجهی باعث افزایش بهره وری خدمات درمانی بیماران می شود. شما با برنامه ریزی دقیق می توانید از شکست ایملنت دندان جلوگیری بکنید

چگونه می توانیم عملیات دیجیتال ایمپلنت را آغاز کنیم؟

 درمان موفقیت آمیز ایمپلنت با ارزیابی کامل پرونده و برنامه ریزی مدون بازسازی می شود. و برای همه موارد درمان مفید است، حتی با تجربه ترین درمانگر ایمپلنت ممکن دچار مشکل خطر بالقوه برنامه ریزی درمان بشود، مخصوصا در یک روز شلوغ درمانی؛ با تمام این اوصاف، ما می توانیم قبل از عمل از اسکن های داخل دهانی استفاده کنیم تا گردش کار دیجیتال آغاز شود. ما برای گرفتن مدل های دیجیتالی به جای تصورات، اسکن می کنیم. آزمایشگاه ایمپلنت دیجیتال می تواند از نتایج درمان پیشنهادی استفاده بکند.

تکنیک های تصویربرداری رادیوگرافی دندان CBCT

استفاده از تکنیک های تصویربرداری و رادیوگرافی دندان در دندانپزشکی، و دسترسی به دستگاه های اسکن CBCT، میزان کم بودن و کیفیت استخوان های بیمار را برای جراحی ایمپلنت دندان را ارزیابی می کند.

استفاده از روش های تصویربرداری سه بعدی

  • دقت
  • بهبود
  • کیفیت

 ایمپلنت دندان را افزایش می دهد.

بسته های نرم افزاری هوشمند

بسته های نرم افزاری هوشمند مانند coDiagnostiX (Dental Wings)، برای برنامه ریزی و دقت در ترمیم ایمپلنت دندان ایمن استفاده می شود. ما می توانیم قبل از عمل کاشت دندان برنامه ریزی دقیق ایمپلنت را با حاشیه های ایمن جراحی دور از ساختارهای مهم آناتومیک مانند عصب آلوئولی پایین تر یا سینوس فک بالا قرار دهیم. از اینرو، پس ما قادر به طراحی و تولید و یا چاپ یک راهنمای جراحی برای استفاده از قرار دادن دقیق ایمپلنت هستیم.

برنامه ریزی عمل جراحی هدایت شده

گاهی اوقات محدودیت هایی وجود دارد که مانع از کاشت ایمپلنت موفق می شود، بعضی مواقع ممکن است امکان دسترسی به ناحیه خلفی مولر دوم کم باشد، بنابراین دستیابی موازی کامل بسیار دشوار است.

سیستم های کاملاً هدایت شده و در دسترس برای جایگذاری ایمپلنت دقیق، و دقت در راهنمایی جراحی ایمپلنت دندان دیجیتال جهت کمبود مهارت جراحی استفاده می شود. در هنگام استفاده از راهنمای جراحی، عوامل متعددی مورد توجه قرار می گیرند.

 از جمله :

  • آیا راهنمای دندان، بافت نرم یا استخوان پشتیبانی را تشخیص می دهد
  • آیا پشتیبانی دندان اجازه می دهد تا بیشترین درجه دقت را داشته باشید
  • آیا دندان توسط استخوان فک حمایت می شود
  • آیا راهنمای وجود دارد که کاملاً مراحل درمان و بهبودی را هدایت بکند؟
  • آیا روش جدید هوشمند ایمپلنت دندان موقعیت دقیق کاشت را پشتیبانی می کند؟
  • آیا راهنمای ساخته شده از اسکن مستقیم داخل دهان یا اسکن مدل مطالعه است
  • آیا با اطمینان کامل به راهنمای استخوان در موقعیت دقیق برنامه ریزی شده، موقعیت خارجی دندان تثبیت می شود.

پس از آن ایمپلنت دندان در محل و کاملا یکپارچه کاشته می شود

با انتخاب روش اسکن دیجیتال داخل دهانی و قابل پیش بینی اطمینان و اعتماد در کاشت ایمپلنت دندان بیشتر از تکنیک های معمول کاشت می باشد. بیشتر مدل ها دارای خواص عالی و تجمع کمتر درخطای پردازش می باشند. کاشت ایمپلنت دندان و جایگذاری عمیق آن نسبت به دندان های مجاور با نقاط تماس عمیق برای اسکن و انتخاب بسیار دشوار است.

ایمپلنت بافت Straumann ارائه یک پلت فرم ترمیم آسان برای اسکن است.

با تعداد بیشتری از ایمپلنت ها و دندان های کمتری به عنوان نقاط مرجع عمل می کنند، اسکن داخل دهانی کمتر قابل اعتماد می شود، مخصوصا در طول قوس، بنابراین ما باید احتیاط کنیم و از محدودیت های آن آگاهی داشته باشیم. ما از جریان کامپوزیتی به بافت نرم افزاری استفاده کرده ایم تا امتیازات مرجع را برای اسکنرهایمان افزایش دهیم، و توانایی آنها را برای دوخت های دقیق افزایش دهیم. با توجه به این نکته، نمیتوانیم فرض کنیم که اسکن دقیق است و هر چارچوب ساخته شده غیر فعال است.

 ما باید از روش های دیگر برای بررسی صحت اسکن استفاده کنیم

 ما یافته های قفل موقت را در یک چارچوب کامپوزیت پیدا کرده ایم که به راحتی و به بهترین شکل ممکن قابل انجام است. سپس اجازه می دهد تا ما یک چارچوب غیرفعال ایجاد کرده و یک پل آکریلیک موقت طراحی و تولید کنیم.

تکنولوژی دیجیتال CBCT

CBCT اجازه می دهد تا برای ارزیابی 3D و تجسم مناسب از ساختار تشریحی که جراحی ایمپلنت دندان انجام می شود، تجسم رادیوگرافی حجم استخوان، رگه آلوئول، روابط نرم بافت، موقعیت دندان پیشنهاد شده و برنامه ریزی دقیق ترمیم دندان ضروری است.

نتیجه نامطلوب ایمپلنت دندان

هنگامی که یک ایمپلنت در مجاورت ساختارهای حیاتی قرار می گیرد، رادیوگرافی 2D، اطلاعات محدودی را فراهم می کند که به درستی می توان از این فاصله استفاده کرد. خطاهای تصویربرداری سنتی منجر به عوارض بالقوه، از جمله عوارض پروتز، نارسایی نرم بافت، شکستگی ایمپلنت و پارستزی می شود، و همچنین ممکن است منجر به نتیجه نامطلوب بیمار، مراجعه به متخصصین دیگر و یا ادعاهای قانون پزشکی شود.

گرفتن تصویر مناسب مهم است

اسکن CBCT به عنوان استاندارد مراقبت برای اعمال جراحی ایمپلنت دندان و برای افزایش تکنولوژی استفاده می شود. CBCT یک مکان بسیار عالی برای شروع کار با تکنولوژی دیجیتال در عمل بالینی است، زیرا اجازه می دهد تجسمی عالی برای ایمپلنت های دندانی و برنامه ریزی درمان  تشخیصی دقیق پیش بینی شود.

 




:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , کلینیک تخصصی ایمپلنت دندان , بهترین مرکز ایمپلنت شرق تهران , ایمپلنت دندان ارزان , ایمپلنت دندان به روش دیجیتال , ایمپلنت دندان به روش جدید , ایمپلنت دندان خوب , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: